5 Şubat 2013 Salı

John Mccracken ve Adnan Çoker





John Mccracken in 1770li yıllarda yaptığı soyut süslemeci resimler le 1990lı yıllarda geliştirdiği minimalist Los Angeles araç ve sörf kültürü ile ilgili resim ve heykeller konunun türkiyedeki yansımaları için ilginç olabilir. Adnan Çoker'in soyut dışavurumcu dönemi ile istanbulun abidevi mimari ritimlerini içeren geometrik soyutları ise modernliğin sonradan monte edildiği bir toplumun kozmikten çok hegemonik yanını mı açığa çıkarıyor?


Adnan Çoker, Hülya Avşar vakasıda bu olayın farklı bir şekilde cereyan ettiği ilginç bir sayfadır.Belkide Amerikan kaynaklı Soyut ve Minimalist sanatın  devlet politikaları ile örtüştüğü , modernist bir projenin parçası olma potansiyeli ile  aynı politikaların yarattığı popüler garabetlerin çarpışması , hegemonyanın kültürü üst veya pop demeden biraraya getirişinin bir yansıması olabilirmi? 

http://www.radikal.com.tr/2000/10/23/yazarlar/ardusk.shtml

Birde bu kültür çatışmasına sanatçı müdahalesi olarak gelişen bir başka olay var. 

İnci Furni, Neriman Polat ve Canan Şenol?un, Adnan Çoker?in sergisine izleyicilerin şapka giyerek gelmeleri çağrısı üzerine türbana bürünerek yaptıkları ziyaret. http://www.radikal.com.tr/Radikal.aspx?aType=HaberYazdir&ArticleID=927824




John Mccracken/Mandala/1970
An installation view of a 2005 solo exhibition in New York

Adnan Çoker







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder